اوایل امسال ما مقداری را نازک کردیم مشاوره حسابداری تا به شما کمک کند خود را برای موفقیت آماده کنید. بنابراین، مشاوره حسابداری ممکن است کمی اضافی به نظر برسد. اما یک تفاوت اساسی وجود دارد. حسابداری نیاز به سطحی از تجزیه و تحلیل وضعیت مالی شرکت شما دارد. حسابداری فقط بر روی ردیابی داده های مالی شما متمرکز است.
از برخی جهات، این کار را ساده تر می کند. اما این از اهمیت آن کم نمی کند. حسابداری سالم ستون فقرات موفقیت مالی هر شرکتی است.
برای کمک به آن، تیم ما چهار نکته را ارائه کرده است که می توانید در سال 2024 از آنها برای ساده کردن حسابداری خود استفاده کنید.
شماره 1: حتما پیگیری کنید همه چیز
در روزهای اولیه شرکت شما، ممکن است به نظر برسد که چیز مهمی نیست اگر چند چیز از بین برود. اگر مشتری را برای قهوه بیرون می برید اما فراموش می کنید رسید را نگه دارید، چیز مهمی نیست – درست است؟
وقتی شرکت شما کوچک است، البته، پیگیری هزینه های آن چندان دلهره آور نیست، حتی اگر برخی از جزئیات ثبت سوابق را نداشته باشید. احتمالاً میتوانید از طریق کارت اعتباری و صورتحسابهای بانکی مسائل را مرتب کنید. اما این راهی برای زندگی نیست. چرا چون با رشد شما، همه چیز با شما رشد می کند.
این شامل مقدار و تنوع هزینه ها می شود. اگر در حال حاضر فرآیندها (و عاداتی) برای ردیابی هزینه ها ایجاد نکنید، اجرای آنها در ادامه راه چالش برانگیزتر خواهد شد.
حسابداری خوب به وضوح هر پنی بستگی دارد که وارد و خارج از تجارت شما می شود. گروه بندی هزینه ها و مطالبات به دسته ها همچنین امکان حسابداری بهتر را فراهم می کند.
در سال 2024، هیچ دلیلی وجود ندارد که این کار را به صورت دستی انجام دهید. راهاندازی نرمافزار حسابداری (چیزی مانند QuickBooks Online یا Xero) و پیوند دادن همه حسابهای مربوطه به آن، ردیابی شما را خودکار میکند. ابزار مناسب حتی می تواند ورودی ها و خروجی ها را برای شما دسته بندی کند.
شماره 2: برنامه ای را توسعه دهید و به آن پایبند باشید
اگرچه نرم افزار حسابداری خوب زندگی را در اینجا بسیار آسان تر می کند، شما هنوز باید درگیر جزئیات مالی خود باشید. مرور منظم دادههای خود را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، می توانید برنامه ای برای موارد زیر تهیه کنید:
- هر جمعه ۱۵ دقیقه برای اسکن سریع صورتهای حسابتان وقت بگذارید
- یک بار در ماه بنشینید تا ترازنامه خود را بررسی کنید و به دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام خود رسیدگی کنید.
- یک جلسه سه ماهه با حسابدار خود برنامه ریزی کنید یا خودتان سه ماه یک غواصی عمیق انجام دهید
در حال حاضر آن زمان را تعیین کنید – و به آن پایبند باشید – به این معنی است که انگشت خود را روی نبض مالی شرکت خود دارید. برای مثال، اگر سریعتر از حد انتظار شروع به خرج کردن پول کنید، این چکهای منظم به این معنی است که زودتر آن را خواهید گرفت.
به همین ترتیب، مرور منظم کتاب های خود به شما امکان می دهد تنظیمات لازم را انجام دهید. شاید انتظار داشتید در تاریخ خاصی فاکتور پرداخت شود و مشتری هنوز پول را تحویل نگرفته باشد. اگر قبلاً فرض کردهاید که پول در بانک است، درک این موضوع به شما امکان میدهد تا اقدامات لازم را برای برگشت انجام دهید (مثلاً تلاشهای جمعآوری را دوبرابر کنید، پول را از حساب دیگری برای جبران کسری قبل از پرداخت صورت حساب انتقال دهید).
شماره 3: در مورد ادعاها فعال باشید
به طور مشابه، حسابداری خوب به شما امکان می دهد پولی را که باید بدست آورید، پیگیری کنید. دریافت هر چه سریعتر و بیشتر وقتها، شرکت شما را برای موفقیت آماده میکند. اما استارت آپ ها اغلب بخش A/R اختصاصی ندارند.
این یک مشکل است زیرا هر چه بیشتر فاکتورهای شما پرداخت نشده باشد، جمع آوری پول دشوارتر می شود. در واقع، به طور کلی، اگر یک فاکتور به مرز شش ماه برسد، شما این کار را خواهید کرد اغلب مورد نیاز است برای دریافت آن از دادگاه یا تجمعات عبور کنید.
به طور خلاصه، در مشغله رشد کسب و کار خود، نمی خواهید اجازه دهید فاکتورهای پرداخت نشده از بین بروند.
ممکن است فکر کنید هرگز اجازه نمیدهید این اتفاق بیفتد، اما استارتآپهایی که با مدل اشتراکی کار میکنند، بهویژه در معرض این مشکل هستند. اگر مشتری برای تمدید خودکار اشتراک سالانه خود ثبت نام کرده است، می توانید فرض کنید که جای نگرانی نیست. اما هر چیزی از کارتی که در پرونده آنها منقضی می شود تا لغو تمدید خودکار بی سر و صدا می تواند مشکل ساز باشد.
برای فعال شدن در مورد مطالبات خود، سه کار را انجام دهید:
- بلافاصله پس از ارائه خدمات یا فروش محصولات، فاکتورها را ارسال کنید.
- به مشتریان گزینه های پرداخت متعددی بدهید (مانند پول نقد، انتقال الکترونیکی وجوه، کارت های اعتباری) تا پرداخت به شما آسان شود.
- به طور منظم فاکتورهایی را که به موعد سررسیدشان نزدیک می شود نظارت کنید و تا حد امکان (مثلاً روزانه) با مشتریانی که موجودی معوق دارند پیگیری کنید.
شماره 4: بدانید که زمان استخدام کسی است
بسیاری از بنیانگذاران استارتآپ در روزهای اولیه بهعنوان عملکرد مالی شرکتهای خود کار میکنند. این زمانی منطقی است که شما باید تا حد امکان لاغر باشید. اما همانطور که رشد می کنید، کمک به استخدام حسابداری را در اولویت قرار دهید. بنیانگذارانی که با هیچ کدام از این دو مشکل مواجه نیستند. آنها یا زمان زیادی را در این کار کلیدی صرف می کنند یا آن را به عقب می اندازند، جایی که مشکلاتی مانند فاکتورهای پرداخت نشده و ردیابی هزینه های از دست رفته شروع به انباشته شدن می کنند.
با سپری شدن فصل مالیات، ممکن است پس از یک بحران احساس آرامش کنید. با این حال، روی کارها استراحت نکنید. اگر آخرین فصل مالیاتی برای شما استرس زا بود، اکنون فرصتی است که تغییراتی ایجاد کنید. از خود بپرسید: آیا زمان استخدام یک حسابدار فرا رسیده است؟ این می تواند زمانی را برای شما آزاد کند تا روی فعالیت های اصلی کسب و کار تمرکز کنید و در عین حال متخصصی را در گوشه خود داشته باشید.
اگر فکر می کنید شرکت شما از یک متخصص در اینجا سود می برد، باید تصمیم دیگری بگیرید. آیا به دنبال برون سپاری حسابداری خود هستید یا آماده استخدام داخلی هستید؟ برون سپاری معمولاً مقرون به صرفه تر است، بنابراین بسیاری از استارتاپ ها از آنجا شروع به کار می کنند.
اگر برون سپاری می کنید، مراقب باشید که اوضاع چگونه پیش می رود. با گذشت زمان، ممکن است تصمیم بگیرید که کسب و کار شما آماده است تا با استخدام یک حسابدار داخلی، حتی یک حسابدار پاره وقت، عملکرد مالی خود را دوباره گسترش دهد.
شما در اینجا گزینه هایی دارید. چه خودتان حسابداری را مدیریت کنید، چه با یک حسابدار خارجی کار کنید یا این کار را در داخل خود ایجاد کنید، این نکات می تواند کمک کننده باشد. انجام کار برای اطمینان از ردیابی هر پنی و صرف زمان برای بررسی منظم وضعیت مالی، شما را برای موفقیت آماده می کند. تعیین هدف برای جمع آوری پولی که مدیون هستید، باند شما را گسترش می دهد. بله، همه اینها کار می خواهد، اما ما می توانیم کمک کنیم.
برای صحبت با تیم حسابداران و حسابداران ما که در حمایت از استارت آپ های فناوری تخصص دارند، امروز دراز کنید.