حسابداری برای استارت آپ ها: چگونه استارتاپ های فناوری می توانند از فناوری در عملیات حسابداری خود استفاده کنند


تأسیس یک استارتاپ فناوری تماماً در مورد پر کردن شکاف بین نیاز و واقعیت با فناوری است. این تمرکز شرکتی بر قدرت فناوری باید تا حد امکان بخش های زیادی از عملیات تجاری شما را پوشش دهد و حسابداری در قلب تلاش شما باشد.

به‌عنوان یک استارت‌آپ فن‌آوری، ما آنچه را که در حوزه حسابداری و حسابداری گم شده است، دیده‌ایم: ورود خودکار داده‌ها، گزارش اشتراک، سفارشی‌سازی برای نیازهای خاص کسب‌وکار و تصویر مالی لحظه‌ای و دقیق از شرکت در هر زمان، و غیره. .

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه ابزارهای خودکار و تکنولوژیکی ما می‌توانند به شما در حل مشکلات حسابداری و حسابداری خود کمک کنند، در حالی که ابزارهایی برای درک بهتر کسب و کار خود – هم دارو و هم ویتامین – در اختیار شما قرار می‌دهند.

بدون ورود دستی داده ها: هر تراکنش باید به طور خودکار در کتاب های شما ثبت شود

این باید مبنایی برای حسابداری باشد – ورود خودکار داده ها. فناوری در واقع می تواند آن را به طرز غیرقابل مقایسه ای سریعتر و بسیار بهتر از هر انسانی انجام دهد. بنابراین مسئله این نیست که شما نیاز به خودکار کردن ضبط تراکنش دارید، بلکه این است که چند فرآیند می‌توانند در راه‌اندازی شما خودکار شوند.

ادغام چند پلتفرمی: از بین بیش از 30 پلتفرم برای ادغام انتخاب کنید

Cinder Sync ثبت تراکنش های مالی از پلتفرم های مختلف را مستقیماً در نرم افزارهای حسابداری مانند QuickBooks، Xero و Sage Intacct به صورت خودکار انجام می دهد. طیف وسیعی از درگاه های پرداخت (مانند Stripe، PayPal یا Square) و کانال های فروش (مانند Shopify، آمازون، BigCommerce، و غیره)، در میان دیگران.

بنابراین چه از ارائه‌دهندگان اصلی پرداخت برای پذیرش پرداخت‌ها یا بازارهای آنلاین برای فروش محصولات یا خدمات خود استفاده کنید، Synder Sync می‌تواند به شما کمک کند. قابلیت ادغام گسترده آن به استارتاپ شما اجازه می‌دهد تا داده‌های مالی را از کانال‌های فروش مختلف و سیستم‌های پرداخت در پلتفرم حسابداری شما بدون ورود دستی، خطاها و موارد تکراری ادغام کند.

نحوه عملکرد کسب و کار شما در حال حاضر: همگام سازی در زمان واقعی

استارت‌آپ‌ها دستخوش تغییرات سریع می‌شوند، طبیعت آنها این است. و شما باید آن را در امور مالی خود ببینید. او یک ماه صبر می کند تا بفهمد کسب و کار شما چگونه کار می کند انجام می داد مفید است، اما باید انگشت خود را روی نبض نگه دارید و نتایج مالی را در صورت وقوع بررسی کنیدنه تنها پس از آن که اتفاق افتاد.

Synder Sync فراهم می کند همگام سازی بلادرنگ داده های مالی با نرم افزار حسابداری شرکت این بدان معنی است که به محض اینکه تراکنش در هر پلتفرم متصل یا سیستم پرداخت اتفاق می افتد، بلافاصله در سوابق حسابداری شرکت منعکس می شود. این به شما تصویر واضحی از موقعیت مالی شرکت شما می دهد، به تصمیم گیری و مدیریت موثر جریان نقدی کمک می کند.

سطح همگام سازی داده های سفارشی

اینکه چگونه کتاب های خود را سازماندهی می کنید به شما و حسابدار شما بستگی دارد که باید بفهمید. Synder با ارائه حالت‌های مختلف همگام‌سازی از شما پشتیبانی می‌کند. برای همگام سازی یک تراکنش و همگام سازی اطلاعات خلاصه روزانه

حالت معامله

در این حالت، Synder Sync هر تراکنش را به صورت مجزا و در زمان واقعی ثبت می کند. این سطح از جزئیات برای مشاغلی که نیاز دارند ایده آل است داده های دقیق تراکنش برای پیگیری دقیق مالی، تجزیه و تحلیل و گزارش.

اطلاعات زیر را به شما می دهد:

  • اطلاعات مشتری: این شامل نام، آدرس و ایمیل مشتری است که تصویر واضحی از اینکه چه کسی خرید را انجام می دهد ارائه می دهد.
  • اطلاعات محصول: اطلاعات دقیق در مورد هر محصول فروخته شده، از جمله نام محصول، SKU (واحدهای نگهداری از سهام) و مقادیر خریداری شده.
  • اطلاعات فروش: قیمت هر کالا، کل مبلغ فروش، و هرگونه تخفیف اعمال شده برای خرید. این امر تجزیه و تحلیل دقیق معامله فروش را تضمین می کند.
  • داده های مالیاتی: مقدار مالیاتی که از فروش دریافت می شود، که برای گزارشگری مالی دقیق و رعایت مالیات ضروری است.
  • هزینه های پردازش پرداخت: منعکس کننده هزینه های مربوط به پردازش پرداخت برای معامله است که به عنوان هزینه جداگانه ثبت می شود. این به درک درآمد خالص هر فروش کمک می کند.
  • درگاه پرداخت: نشان می دهد که آیا پرداخت از طریق Stripe، Shopify Payments، PayPal یا درگاه پرداخت دیگری که توسط مشتری استفاده می شود، انجام شده است. این به ردیابی و تطبیق پرداخت ها در پلتفرم ها کمک می کند.
  • تاریخ و زمان معامله: زمان و تاریخ دقیق فروش یا معامله انجام شده است که به ردیابی و تجزیه و تحلیل مالی زمانی کمک می کند.
  • اطلاعات بازپرداخت: در مورد بازپرداخت، تراکنش مفصلی که بازپرداخت را برای همان مشتری نشان می‌دهد، از جمله مبلغ بازپرداخت و هرگونه کارمزد یا تعدیل مرتبط.

حالت خلاصه روزانه

برای برخی استارت‌آپ‌ها، مانند کسب‌وکارهای مبتنی بر اشتراک، آن‌هایی که تراکنش‌های خرد مکرر دارند، یا سایر شرکت‌های ترجمه سنگین، ممکن است این حجم از داده‌ها در سیستم‌شان آن چیزی نباشد که به دنبال آن هستند. به همین دلیل است که ما یک حالت خلاصه روزانه داریم که تمام معاملات را برای یک روز معین خلاصه می کند در یک پلت فرم در یک تراکنش خلاصه، که سپس در نرم افزار حسابداری شما ثبت می شود.

نکات برجسته حالت خلاصه روزانه مهمترین داده های مالی– فروش، کارمزد، بازپرداخت، مالیات و تخفیف – بدون وارد شدن به جزئیات اطلاعات مشتری/محصول. این تمرکز می تواند به ویژه برای مشاغلی جذاب باشد که مرور کلی مالی گسترده تر را بر جزئیات تراکنش های ریز اولویت می دهند.

این حالت برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند سوابق مالی خود را ساده‌تر کنند، یا آن‌هایی که حجم معاملات بالایی دارند که ثبت هر تراکنش به‌صورت جداگانه می‌تواند دفاتر را درهم‌ریزد، عالی است.

فرآیند ضبط خود را سفارشی کنید: قوانین هوشمند برای دسته بندی دقیق

نحوه تخصیص تراکنش های مختلف به حساب های صحیح را می توان در ابتدا با استفاده از قوانین هوشمند تنظیم کرد. با استفاده از این ویژگی می توانید قوانین خودکار را بر اساس معیارهای انتخابی خود ایجاد کنید تا به شما در دسته بندی بهتر تراکنش ها کمک کند.

فرض کنید داده‌ها را از Stripe همگام‌سازی می‌کنید تا پرداخت‌های خدمات اشتراک نرم‌افزار خود را پردازش کنید. شما 5 سطح اشتراک را با برنامه های پرداخت مختلف ارائه می دهید. با Smart Rules، شرایط خود را مانند نام محصول، مبلغ و غیره از قبل انتخاب می‌کنید، به طوری که وقتی هر یک از این اشتراک‌های فردی از Stripe به کتاب‌های شما رسید، به‌طور خودکار به حساب درآمد درست اختصاص داده می‌شوند.

چگونه به شما کمک می کند؟ نه تنها تصویر مالی واضحی دارید، بلکه می‌توانید ببینید چه چیزی بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می‌آورد، چه خدماتی را ممکن است بخواهید گسترش دهید یا کاهش دهید، و در کجا باید تلاش‌های بازاریابی خود را متمرکز کنید. همه با کمک قوانین هوشمند.

اگر می‌خواهید کل فرآیند اشتراک خود را با یک جریان شناسایی درآمد خودکار کنید، Synder محصول جدیدی به نام RevRec دارد که به شما امکان می‌دهد این فرآیند را کاملاً خودکار کنید.

بسته شدن خودکار فاکتورهای باز پس از پرداخت

خودکارسازی مطالبات برای راه اندازی شما می تواند یک صرفه جویی در زمان واقعی باشد. در اینجا چیزی است که معمولا اتفاق می افتد.

هنگامی که یک فروش اعتباری انجام می شود و یک فاکتور برای مشتری صادر می شود، آن فاکتور تا زمان دریافت پرداخت باز می ماند. به طور معمول، ردیابی و تطبیق این پرداخت ها با فاکتورهای مربوطه آنها یک فرآیند دستی و زمان بر است.

به عنوان مثال، Synder Sync با همگام‌سازی خودکار صورت‌حساب‌های باز از نرم‌افزار حسابداری شما با پرداخت‌های دریافتی از Stripe، این کار را ساده می‌کند. بنابراین، به محض تکمیل پرداخت در Stripe برای یک فاکتور خاص، Synder Sync فاکتور باز مربوطه را در نرم افزار حسابداری شناسایی می کند و وضعیت آن را به “پرداخت” به روز می کند. این فرآیند شامل تطبیق پرداخت دریافتی با فاکتور صحیح بر اساس شناسه های منحصر به فرد مانند شماره فاکتور، اطلاعات مشتری، مُهر زمانی و موارد دیگر است.

فرآیند پیش تایید

این جریان اعمال خودکار پرداخت‌ها برای فاکتورهای باز ما را مستقیماً به آشتی می‌برد. هنگامی که زمان تطبیق حساب بانکی خود با دفاتر فرا می رسد، همه تراکنش ها از قبل مطابقت داده شده و برای تایید شما مرتب شده اند. لحظه ای طول می کشد تا ثابت شود، نه ساعت ها.

یک فرآیند حسابداری که می تواند مقیاس پذیر باشد

با حرکت از مرحله قبل به سری A و فراتر از آن، راه حلی می خواهید که بتواند با استارتاپ شما رشد کند. همانطور که نیازها پیچیده تر می شوند و حجم تراکنش شما افزایش می یابد، نرم افزار شما باید بتواند با شما رشد کند.

همانطور که Synder با مشتریان خود رشد می کند، راه حل های ما نیز رشد می کند. ما دائماً در حال ایجاد ویژگی های جدید و حتی جریان های سفارشی برای مشتریان خود هستیم تا بتوانند تصویر مالی کامل مورد نیاز خود را داشته باشند.

خودکار کردن حسابداری برای یک تصویر مالی واضح: افکار نهایی

اتوماسیون حسابداری باید بخشی طبیعی از هر استارتاپی باشد. این کار منابع شما را آزاد می کند و به شما امکان دسترسی در زمان واقعی به به روزترین اطلاعات مالی را می دهد.

برای اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده، همیشه به مجموعه ای کامل و قوی از داده ها نیاز دارید. و Synder می تواند این را به شما ارائه دهد.

از آغاز فروتنانه ما در Y Combinator، سفر استارتاپی ما به ما آموخت (و همچنان به ما می‌آموزد) چگونه بهترین نیازهای استارت‌آپ‌ها را برطرف کنیم. بنابراین، اگر فکر می‌کنید خدمات ما می‌تواند به شما در سفر تجاری شما نیز کمک کند، با ما تماس بگیرید و ما به شما کمک می‌کنیم تا این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید