پایه گذاری مناسب برای پشته فین تک خود


همانطور که فناوری مفیدتر می شود، بیشتر بنیانگذاران شرکت تشویق می شوند حتی در اوایل به فکر پشته های فناوری خود باشند. اساساً پشته شما گروهی از راه حل های نرم افزاری است که در شرکت خود استفاده می کنید. به آن پشته می گویند، زیرا در دنیای ایده آل، این ابزارها در کنار هم قرار می گیرند تا سیستمی را ایجاد کنند که با هم کار می کند تا نتایج را در کسب و کار شما ایجاد کند.

در مراحل اولیه، ادغام پشته شما می تواند آسان باشد. کپی کردن پیوند جلسه Zoom در Slack نمونه کاملی از این است که چگونه بسیاری از شرکت‌های در مراحل اولیه ابزارها را در پشته خود به یکدیگر پیوند می‌دهند.

همانطور که شرکت شما رشد می کند، پشته آن نیز معمولاً تکامل می یابد – و پیچیدگی ادغام بین راه حل ها نیز همین کار را می کند. خوشبختانه، بنیانگذاران معمولاً چند سال فرصت دارند تا روی هر گونه روابط پیچیده کار کنند. اکثر نرم افزارهای محبوب در حال حاضر دارای ادغام های داخلی هستند که می توانند در سال های اولیه به شما خدمت کنند.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از برنامه ریزی پشته خود صرف نظر کنید. تصمیمات نرم افزاری که امروز می گیرید این پتانسیل را دارد که شرکت شما را برای دهه های آینده تحت تاثیر قرار دهد.

ما توسعه دهنده نرم افزار نیستیم. اما ما هستند متخصصانی که به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنند تا حسابداری خود را در راستای کسب‌وکارشان ساختار دهند. با تکیه بر این تجربه، می‌خواهیم نکاتی را برای ایجاد پایه‌ای مناسب برای پشته فین‌تک (فناوری مالی) به اشتراک بگذاریم.

اولین بلوک های ساختمانی

راکش شاهکه به عنوان مدیر مالی پاره وقت برای طیف گسترده ای از شرکت ها کار می کند، توصیه ای دارد: «همانطور که می خواهید ادامه دهید، شروع کنید. سال‌ها بعد سود سهام پرداخت خواهد کرد.»

منظور او انتخاب دقیق و اجرای متفکرانه ابزارهای فین تک است که قصد دارید در دراز مدت از آنها استفاده کنید. برای اکثر استارت‌آپ‌ها، اولین جزء که در پشته فین‌تک خود قرار می‌دهید باید نرم‌افزار حسابداری باشد. بنابراین ما از آن به عنوان مثال در اینجا استفاده خواهیم کرد.

همانطور که ابزارهای اولیه فین‌تک خود را انتخاب و پیاده‌سازی می‌کنید، شروع همان‌طور که قصد دارید شروع کنید به معنای تمرکز روی این سه حوزه است:

شماره 1: راه حل مناسب

یک شرکت در مراحل اولیه معمولاً داده های مالی زیادی برای بارگیری یا حساب های زیادی برای همگام سازی ندارد. با این حال، پیاده سازی نرم افزار حسابداری جدید یک مزیت بزرگ است. صرف این زمان و انرژی صرفاً زمانی منطقی است که مطمئن باشید که راه حل در بلندمدت از شرکت شما با رشد حمایت خواهد کرد.

در مورد نرم افزاری که استقرار می دهید دقیق باشید. اکثر شرکت‌ها نسخه‌های نمایشی ارائه می‌دهند تا بتوانید نحوه عملکرد راه‌حل را ببینید و استفاده از آن را در راه‌اندازی بررسی کنید. قبل از انتخاب نرم افزار حسابداری وقت بگذارید و با انتخاب های خود آشنا شوید.

به طور خاص، از دو دام رایج اجتناب کنید. فقط به سراغ محبوب ترین گزینه نروید و به سراغ ارزان ترین ها هم نروید.

در حالی که هزینه و اندازه ملاحظات هستند، نیازهای استارتاپ خاص شما قطعاً به اندازه محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید منحصر به فرد است. نگاهی به فروشندگان نرم افزار بزرگ و معتبر واقعاً به شما نشان می دهد که یک ابزار قابل اعتماد چه کاری می تواند انجام دهد، و نگاه کردن به راه حل های مقرون به صرفه می تواند به شما در گسترش باند پرواز کمک کند. اما مطمئن شوید که حداقل در سه گزینه تحقیق کرده اید تا ترکیب مناسبی از عملکرد و مقرون به صرفه بودن را پیدا کنید که در درازمدت برای شرکت شما مناسب باشد.

برای کمک به شما در شروع کار، ما در مقایسه یک بازیکن بزرگ در بازی – QuickBooks Online – در مقابل Wave که یک پلتفرم نرم افزار حسابداری رایگان ارائه می دهد.

شماره 2: فرآیندهای صحیح

انتخاب ابزار و اجازه دادن به تک تک کارمندان با آن کافی نیست. اگر همه به طور متفاوتی از آن استفاده کنند، ممکن است به یک آشفتگی ختم شوید. از داده‌های تکراری گرفته تا رسیدهای گمشده، نرم‌افزار حسابداری شما می‌تواند به سرعت بیشتر به یک دردسر تبدیل شود تا کمک.

در نتیجه، اجرای فرآیندها در کنار نرم افزار حسابداری بسیار مهم است.

ابتدا با آموزش کارمندان خود در مورد نرم افزار شروع می کنید. برای مثال، اگر افراد باید رسیدهای هزینه های خود را هر ماه در تاریخ خاصی آپلود کنند، یک جلسه کارکنان برگزار کنید که در آن به همه نشان دهید که چگونه این کار را انجام دهند. همچنین، یک راهنمای گام به گام را در اینترانت خود ارسال کنید که در صورت نیاز به تجدید نظر، بعداً به آن دسترسی داشته باشند.

همانطور که شاه توصیه می کند، “تکه ها را در جای خود قرار دهید تا بتوانند با شما مقیاس شوند و تیم شما بتواند آنها را یاد بگیرد.”

همانطور که فرآیندهایی را برای پشتیبانی از نرم افزار حسابداری خود ایجاد می کنید، نقش ها و مسئولیت های شرکت خود را در نظر بگیرید. چه کسی در ابزار متعلق به چه چیزی است و چگونه مطمئن می شوید که آنها می دانند چگونه آن را به خوبی مدیریت کنند؟

شماره 3: داده های مناسب

وسوسه انگیز است که به نرم افزار حسابداری خود اجازه دهید به عنوان یک دریاچه داده عمل کند، با این فرض که تمام جزئیات مالی شرکت شما در آنجا ذخیره می شود تا بتوانید در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید. اما اگر رویکرد شما صرفاً ریختن داده ها به ابزار باشد، دریاچه شما می تواند به سرعت به یک باتلاق تبدیل شود.

برای موفق نگه داشتن نرم افزار حسابداری خود در حین مقیاس بندی، پاک کردن داده ها اهمیت دارد. علاوه بر این، مجموعه داده‌های تمیز ادغام این نرم‌افزار با راه‌حل‌های دیگر را در حین ایجاد پشته فناوری آسان می‌کند.

داده های خوب می توانند به سادگی اجتناب از داده های تکراری باشند، اما می توانند فرآیندهای مالی شما را نیز در بر گیرند. شما می خواهید که تمام داده های شما یکسان استفاده شود شناسایی درآمد مثلا مدل

Finance Alliance دارد منبع عالی تمیز کردن داده ها که می توانید برای راهنمایی بیشتر در اینجا استفاده کنید.

همانطور که هوش مصنوعی فناوری مالی را تغییر می دهد، تأکید شد

هوش مصنوعی (AI) دارای طیف گسترده ای از موارد استفاده است که می تواند زندگی بنیانگذاران را آسان تر کند. می توانید از آن برای توضیح قوانین پیچیده مالیاتی برای شما استفاده کنید، به عنوان مثال، یا به عنوان دستیار که بهره وری شما را افزایش می دهد.

راه حل های فین تک در حال حاضر در مراحل اولیه پیاده سازی هوش مصنوعی هستند. اما همانطور که پیشرفت می کند، هوش مصنوعی باید طیف گسترده ای از کاربردها، از ارسال خودکار صورتحساب ها تا کشف تقلب را داشته باشد. در حالت ایده آل، حتی به بنیانگذاران در برنامه ریزی مالی، به ویژه کمک به پیش بینی کمک می کند.

اما برای انجام همه اینها به خوبی، هوش مصنوعی باید از داده های شما بیاموزد. و اگر داده های شما تمیز و به راحتی قابل دسترسی نباشد، مزایای شما در اینجا محدود خواهد شد. به عبارت دیگر، شروع زمانی که قصد دارید با پشته فین‌تک خود ادامه دهید، شما را آماده می‌کند تا بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببرید.

و ما می توانیم با همه اینها کمک کنیم. برای مشاوره در مورد راه حل های مناسب برای استارتاپ خاص خود و کمک به ایجاد و اجرای فرآیندهای خوب برای تمیز نگه داشتن داده ها در فین تک شما، با تیم ما صحبت کنید. ما به عنوان متخصصان حسابداری با تمرکز بر حمایت از استارت آپ ها، سخت تلاش می کنیم تا انگشت خود را روی نبض فین تک نگه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید