اگر استارتاپ شما ممیزی شود چه باید کرد؟


دریافت اخطار حسابرسی از سازمان مالیاتی برای متوقف کردن اکثر موسسان کافی است. با این حال، این لزوما به این معنی نیست که شما کار اشتباهی انجام داده اید.

در حالی که چیزهایی مانند فرانشیز بالا قطعا می تواند یک ممیزی را آغاز کند، همچنین ممکن است به طور تصادفی انتخاب شود. برای مثال IRS استفاده می کند غربالگری کامپیوتر انتخاب شرکت های حسابرسی و هر چیزی که از فرمول آماری آنها منحرف شود می تواند شما را در انبوه حسابرسی قرار دهد.

مهم نیست که چرا نامه حسابرسی دریافت می کنید، یک چیز همیشه صادق است: مراحلی که برمی دارید مهم هستند. پاسخگویی و تمایل به همکاری می تواند حسابرسی شما را سریعتر و روان تر کند.

از آنجایی که ما تجربه گسترده ای در کمک به مشتریان در جهت یابی ممیزی داریم، می توانیم در اینجا راهنمایی هایی برای کمک به شما ارائه دهیم. برای شروع، پاسخ صحیح به حسابرسی به معنای درک نوع ممیزی است که با آن روبرو هستید.

انواع ممیزی

ابتدا باید اشاره کنیم که یک نوع حسابرسی جداگانه وجود دارد که در اینجا به بررسی آن نمی پردازیم. استارت‌آپ‌ها می‌توانند صورت‌های مالی را حسابرسی کنند، به این معنی که یک حسابدار خارجی کتاب‌های شما را بررسی کند تا ببیند آیا با اعداد شما موافق هستند یا خیر. سپس بیانیه ای صادر می کنند مبنی بر اینکه امور مالی شما به طور مستقل حسابرسی شده است که می تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

با این حال، در اینجا ما بر حسابرسی های انجام شده توسط مقامات مالیاتی مانند IRS و دفاتر مالیاتی ایالتی تمرکز می کنیم.

اعلامیه حسابرسی که دریافت می‌کنید به شما می‌گوید کدام سازمان مالیاتی شما را حسابرسی می‌کند و چه سوابقی را می‌خواهند ببینند و بررسی کنند. حسابرسی به سه دسته تقسیم می شود:

  • کل مالیات بر درآمد: در این مورد، IRS یا سازمان مالیاتی ایالتی شما سعی می‌کند درآمد و هزینه‌های شما را در دفاتر تأیید کند و تأیید کند که شما مبلغ صحیح مالیات بر درآمد را پرداخت می‌کنید.
  • TRZ: این نوع ممیزی ها نیز از سوی مقامات مالیاتی ایالتی یا فدرال انجام می شود. در بیشتر موارد، حسابرسی حقوق و دستمزد به دنبال طبقه بندی نادرست کارکنان است. بسیاری از استارت‌آپ‌ها افرادی را که برای آنها کار می‌کنند به‌عنوان پیمانکار و نه کارمند طبقه‌بندی می‌کنند تا مالیات حقوق، مزایا و غیره را به حداقل برسانند. اما طبقه بندی نادرست می تواند شما را به آب گرم بکشاند، بنابراین ارزش آن را ندارد، چه از نظر مالی و چه از نظر دیگر.
  • مالیات بر فروش: مقامات مالیاتی ایالتی یا محلی (به عنوان مثال شهرداری) این نوع حسابرسی ها را انجام می دهند. در برخی موارد، ممکن است یک اخطار حسابرسی از سازمان مالیاتی دریافت کنید که قبلا هرگز با آن برخورد نکرده اید. هدف از حسابرسی تعیین اینکه آیا شرکت شما دارای پیوند فیزیکی یا اقتصادی در حوزه قضایی است و در این صورت مشمول مالیات فروش است یا خیر. مواردی مانند داشتن کارمندان از راه دور که در خارج از ایالت کار می کنند یا فروش در آن ایالت بالاتر از یک دلار مشخص می تواند برای ایجاد یک بدهی مالیات فروش کافی باشد. برای مقابله با این نوع ممیزی ها، نگهداری سوابق خوب از کارهایی که شرکت شما انجام می دهد، مهم است. همچنین، برای اطمینان از اینکه در طول ممیزی با یک غافلگیری ناخواسته مواجه نشوید، به دقت تحقیق کنید که کالایی که می فروشید مشمول این مالیات می شود. به عنوان مثال، SaaS مشمول مالیات فروش در کالیفرنیا نیست، اما در نیویورک است.

علاوه بر آنچه حسابرسی می شود، انواع مختلفی از حسابرسی ها از نظر نحوه انجام حسابرسی وجود دارد.

در ممیزی میدانی، حسابرس شخصاً برای بررسی سوابق شما می آید. قبل از همه‌گیری، این نوع ممیزی رایج بود. اما در سال 2024، اکثر ممیزی ها از طریق برخی سطوح مکاتبات انجام می شود.

در ممیزی مکاتباتی (که ممیزی اسناد نیز نامیده می شود)، سازمان مالیاتی اسناد خاصی را می طلبد. سپس مسئولیت بسته بندی و ارسال آنها بر عهده شماست. این ممکن است به معنای قرار دادن آنها در یک پاکت نامه یا یک فایل .zip برای ایمیل شما باشد. اخطار حسابرسی باید نحوه انطباق با درخواست های سازمان مالیاتی را روشن کند.

4 نکته برای مدیریت حسابرسی

نامه حسابرسی ممکن است به نظر برسد که سایه تاریکی بر شرکت شما می اندازد، اما لازم نیست که یک بحران باشد. ما چندین پیشنهاد داریم که مدیریت حسابرسی شما را آسان‌تر و کمتر استرس‌زا می‌کند.

  • وحشت نکنید. نفس عمیق بکش. شرکت ها دائماً حسابرسی می شوند و سازمان مالیاتی فقط در اینجا موارد را بررسی می کند. اطلاعیه حسابرسی را با دقت بخوانید. باید مشخص باشد که آنها برای حسابرسی به چه چیزهایی نیاز دارند (به عنوان مثال اظهارنامه مالیاتی اخیر، اسناد منبع مانند صورتحساب های بانکی و صورت های کارت اعتباری). درک آنچه شما برای ممیزی نیاز دارید می تواند به کنترل بیشتر فرآیند کمک کند.
  • متخصصان مناسب را درگیر کنید. اگر شما یک منبع مالی داخلی دارید، این مسئولیت آنهاست. اخطار حسابرسی را تحویل دهید و اجازه دهید با آن اجرا کنند. اگر کسی را در تیم خود ندارید که این کار را انجام دهد، با CPA یا یک شرکت حسابداری خارجی تماس بگیرید. آنها در این زمینه متخصص هستند و می توانند (بخوانید: باید) منبع فوق العاده ای برای شما باشند. به عنوان مثال، وقتی برای مشتری حسابرسی انجام می دهیم، به وکالت نامه نیاز داریم. این به ما این امکان را می دهد که نماینده مشتری باشیم و از طرف آنها مستقیماً با مقامات مالیاتی تعامل داشته باشیم. این کار تا آنجا که ممکن است از روی میز آنها دور نگه می دارد تا زمانی که ما در حال انجام ممیزی هستیم.
  • مکان را انتخاب کنید. اگر اخطار حسابرسی میدانی دریافت کردید، حسابرس نیازی به حضور در دفتر شما نخواهد داشت. می توانید محل برگزاری را به دفتر شرکت حسابداری خود تغییر دهید. حسابدار شما باید بتواند حسابرس را در اتاق کنفرانس خود جای دهد تا بتواند اسناد مورد نیاز خود را در مکانی که عملیات تجاری شما را قطع نمی کند بررسی کند.
  • صبور باش در حالی که برخی از ممیزی ها نسبتاً سریع تکمیل می شوند (مثلاً در 90 روز)، طولانی شدن آنها برای آنها غیرعادی نیست. این کمبود حسابدار در سراسر کشور بر مقامات مالیاتی فدرال، ایالتی و محلی به اندازه شرکت های حسابداری تأثیر می گذارد. در نتیجه، حسابرسی ها در حال حاضر بیشتر از حد معمول طول می کشد. ممیزی طولانی مدت به این معنی نیست که شما کار اشتباهی انجام داده اید – ممکن است صرفاً یک تأخیر از طرف مقامات به دلیل کمبود کارکنان باشد. همچنین، به طور کلی، هرچه عملیات شرکت شما پیچیده تر باشد، ممیزی طولانی تر خواهد بود.

اخطار حسابرسی نباید به یک مانع بزرگ برای شرکت شما تبدیل شود. برای کمک گرفتن از تیم ما برای اعمال تخصص ما در مدیریت ممیزی برای شرکت های فناوری، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید